torsdag den 17. januar 2013

Det var så det ...


Jeg oprettede min blog i 2008 da jeg var 15 år gammel og gik i 9. klasse. I dag siger kalenderen 2013, jeg sidder næsten med en studenterhue på hovedet og jeg har oplevet 19 vidunderlige somre. Mange ting har forandret sig siden dengang, heldigvis. Mange ting er dog også forblevet som før. Min lyst til at skrive er bestemt ikke forsvundet, det er tiden til det dog. Jeg har aldrig været bange for at træde nogle over tæerne, for det jeg skriver på min blog er ting jeg 100% kan stå inde for. Det er mine egne tanker og mine egne meninger om vores samfund og den verden vi lever i. Jeg har dog fundet ud af at man nemt kan komme til at fornærme nogen, når man bruger et så offentligt sted som internettet til at få afløb for sine tanker. Også selvom det ikke engang er meningen at man "skal have nogen ned med nakken". Jeg tager det dog med et gran salt, og en mavefornemmelse der endnu er god. 

Da jeg startede bloggen i slutningen af 2008 var der et år til jeg skulle på efterskole, og jeg havde derfor ikke rigtig oplevet andre mennesker end dem der befinder sig her i Svendborg. Jeg var alene på sprogrejse i 2 uger i sommerferien af 2008, men det var egentlig også det eneste jeg kendte til folk uden for Svendborgs ligusterhække og Fakta'er. Mit netværk er kæmpe stort i dag, jeg kender så mange forskellige mennesker og jeg er så taknemlig for det. Jeg har gang i rigtig mange ting i mit liv og jeg har ikke "brug" for en blog i samme omfang som jeg havde i 2008. Jeg har hele mit liv haft rigtig svært ved at sige farvel og skille mig af med ting, og samme mønster tegner sig igen for bloggen. Jeg har i et års tid nu godt vidst at det var på tide at slutte den, men så tager den ene dag den anden og pludselig har jeg smidt 200 indlæg mere op.

De sidste par måneder har jeg af flere omgange tømt mit værelse for gammelt lort, grimt tøj (jeg alligevel aldrig bruger) og ting i kasser som jeg virkelig troede jeg allerede havde ofret til skraldepladsen. Jeg har brugt tid på mig selv og tænkt virkelig meget over hvad det er jeg vil med mig og hvad jeg vil med mit liv. Jeg kan godt mærke at trangen til at komme væk hjemmefra og ud i mit eget bliver større og større, samtidig med at verden stadig virker mere og mere skræmmende - det virker mærkeligt. Jeg er blevet mere fokuseret i skolen og med mine afleveringer, og det afspejler sig heldigvis også på mine karakterer. Der er sket meget de sidste 6 måneder af mit liv, og det er også derfor jeg sidder med den her beslutning nu.

Jeg har valgt at flytte min gamle blog til et andet og privat domæne af flere grunde. 
For det første har jeg ikke samme behov for at "blive hørt" som jeg havde for et par år siden. Det er virkelig terapeutisk for mig at kunne skrive mine tanker ned og få dem ud af hovedet på den måde. Jeg har brug for at håndtere dem selv, før jeg snakker med andre folk om det. Sådan fungerer jeg bedst. Det er også derfor jeg ikke sletter bloggen helt. Jeg vil stadig gerne kunne kigge tilbage på mine fejl og på mine succes'er igennem de sidste ... hvad, 5 år af mit liv? wow. 
For det andet følte jeg lige pludselig at mit privatliv blev taget fra mig. Jeg kunne se det ene efter det andet billede af mit ansigt på Google når man søgte på mit navn. Jeg har altid vidst at billederne selvfølgelig kunne ses af alle, men lige pludselig gik det mig bare rigtig meget på, at de alle sammen lå så let tilgængelige på nettet. Jeg har smidt godt og vel 700 indlæg ud i cyberspace, og jeg er glad for dem alle (nogle mere end andre) fordi de har hjulpet mig videre fra folkeskolen til efterskolen for så (meget symbolsk, lol) at ende i nærheden af en studenterhue.
For det tredje havde min blog forandret sig rigtig meget over de sidste halvandet/to år. En gang i mellem synes jeg at jeg fik udgivet nogle gode ting som jeg var stolt af, men for det meste var det bare indlæg om min hverdag på gymmi, mine weekender og billeder af mig og mine venner. Det var jo egentlig også det jeg oprettede bloggen for at bruge den til i starten - at blogge om min hverdag - men jeg regnede bare slet ikke med at der blev klikket ind på min blog 1500 gange hver måned, og at jeg skulle dele mine tanker med så mange mennesker. Sure, det er ikke 15000 som nogle modeblogs skal håndtere, men når man bare plejer at være sig selv er det altså pludselig mange andre at dele sine tanker med.

Jeg vil dog gerne takke Jer der har fulgt med i udviklingen, det er utroligt så fucking søde og nice I alle er. Det mener jeg seriøst. I lægger altid total sjove kommentarer på mine indlæg og jeg har virkelig værdsat hver og én! Også dem til de lidt tungere indlæg. Kommentarerne til et smule (lol, læs: meget) vinterdepressionspræget indlæg fra sidste år varmer stadig om hjertet :-) Der er blevet smidt 1259 kommentarer efter mine godt og vel 700 indlæg igennem årerne -  det er altså for vildt, taget i betragtning af at jeg jo egentlig ikke rigtig siger noget af betydning (som sådan).

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil nu. Måske uploader jeg nogle ting her, måske gør jeg ikke. Jeg kan sikkert ikke holde min mund lukket og droppe bloggeriet helt. Hvor meget jeg end nægter det, så er det vidst blevet en del af min personlighed nu. Forhelved man. Bloggere er ellers altid så klamme og selvhøjtidelige.

Stormvejr i sindet lukker mandag den 28. januar 2013.

Tak for alt!

Kys fra
Nanna

EDIT: Pisse søde og dejlige kommentarer I har lagt piger!!! for satan man ....

6 kommentarer:

  1. århh, håber du skriver her i ny og næ nanz!

    SvarSlet
  2. Ej Nanna-mus, kan jo ikke undvære dig. Jeg synes jeg kender dig bedre end så mange andre! No shit, jeg fældede en tåre da jeg læste det her!!
    Øv mand! :-( håber inderligt, at du på en eller anden vil fortsætte med noget man kan følge med i. Ved godt det lyder stalker/creeper-agtigt, men kan bare relatere til dig på så mange punkter!
    Ha' det godt så længe Nanna! <3

    SvarSlet
  3. Øv nej øv nej! Jeg forstår dig så godt, jeg lukker også min om kort tid! Men for helvede Nanna, du var sgu min yndlingsblog jo! :( :( :( Hvor skal jeg nu gå hen når jeg vil læse om en frisk tøs som jeg, ligesom Lise, kan relatere til på mange punkter!!!

    Held og lykke med det hele! Det har været en fornøjelse at læse med hos dig de sidste par år!

    SvarSlet
  4. Fuck hvor er det her nedern. Jeg er skide sur. Sådan rigtigt cyper-space sur! Nanna... Du er den eneste der forstår at blogge sådan som jeg forstår det at blogge. Helt ærligt, du kan ikke baile nu? Nu er jeg den eneste der er 2talt (lol) kikset og mærkelig? Ikke optimalt.. Det er bare ikke optimalt! Ha' et godt liv, gamle! Håber satme vi ses/du skriver noget! - for at være ærlig, vil jeg jo savne det her....

    xxx
    Ninz

    SvarSlet
  5. Årh hvor er det helt sørgeligt, det her. Men du skal vide Nanna, jeg har virkelig nydt at følge din blog. Du har været personlig og humoristisk hele vejen igennem, så tak for denne gang. Ha det godt og pas på dig selv. :)

    SvarSlet
  6. Nooooooooooo nanna, det der dur sgu ikke! :-( jeg vil gerne starte et gruppepres herfra (!!!) der sørger for at du bliver ved med at smide indlæg op! din humor er virkelig lol og ligesom de andre piger siger, så kan jeg også altid relatere til de ting du skriver! øv hvor er det her nedern!! håber godt nok vi hører noget mere fra dig, min tørst er slet ikke slukket endnu ;-)

    SvarSlet