fredag den 8. februar 2013

A new low


Jeg er blevet telefonsælger. For fanden nans, hvor er din morale?
Jeg sælger en avis på prøvetid i 4 uger for 99kr uden et bindende abonnement, så det er ikke fordi jeg ringer og stikker en "kogebog og 4 knivsæt til 399" ned i halsen på kunderne ... men det er bare stadig et skodjob, for fanden hvor er det et skodjob. Mine kollegaer er dog rigtig søde og vi kan drikke lige så meget kaffe som vi har lyst til, så det er da altid noget. Jeg er faktisk også virkelig overrasket over hvor fucking-mobsede-soccermoms-og-skrid-ud-af-mit-øre agtige folk ikke er selvom jeg ringer og vil sælge dem en avis midt på aftenen - 7 ud af 10 er faktisk rigtig flinke og åbne at snakke med. Jeg har ikke været telefonsælger særlig længe, men jeg har alligevel allerede formået at opleve en masse akavede samtaler. For eksempel er billede nr. 2 noget af en liste over nogle af de fucked navne jeg har ringet op, og på et tidspunkt fik jeg så fat i en kvinde hvor der på skærmen stod "Gerd Jørgensen", så jeg spurgte om hendes mand var inden for rækkevide, men det var altså hende der hed Gerd ...... hmmm, akavet liv nans - hvordan redder man lige den? Lad mig bare sige at hun ikke købte en avis.

Jeg er i enorm pengemangel lige pt. og det er derfor jeg har solgt min sjæl til djævlen og fået et headset og et login til computeren i bytte. Jeg tror ikke jeg holder til jobbet særlig længe, men timelønnen er altså god i forhold til hvor lidt vi rent faktisk laver (drikker kaffe, vipper på stolen, tegner krusseduller og sælger en avis her og der). Når jeg vågner om morgenen de dage jeg skal på arbejde, vågner jeg seriøst op med en krop der er fuldstændig fyldt med nervøs energi og en mave der bare kunne eksplodere fordi jeg har det så dårligt med situationen. Jeg kan ikke stå inde for mit arbejde og jeg har aldrig vidst at den faktor betød så meget for mig før nu. Jeg synes dog egentlig det er rart at vide at mit moralske kompas ikke er gået helt i stykker endnu.

Som tidligere nævnt er blogging vidst blevet en del af min personlighed og jeg kan simpelthen ikke bare stoppe sådan, kold tyrker agtigt ... No matter hvad jeg ellers selv lige regnede med jeg skulle. Jeg vil dog virkelig gerne gøre noget for at tænke lidt mere over hvad jeg skriver og hvordan jeg formulere mig, for hvem gider egentlig kigge på et sjovt billede jeg fandt på 9gag og lige smed på bloggen?? Nok ikke andre end mig. Jeg tænker at det her nok stadig kommer til at fungere lidt som en online dagbog/se mig, hør mig/jeg har en mening om alt blog, og om det så er 1 eller 200 der læser med, det er jeg egentlig virkelig ligeglad med. Læsertal på blogs har aldrig rigtig betydet det store for mig, så hvis du brænder inde med en blog du mener jeg skal kigge forbi (stor som lille) må du meget gerne smide et link i kommentarboksen :-) Jeg elsker grafisk flotte ting og folk der ikke tager sig selv alt for højtideligt ... så ved I det! 

Kys fra
Nanna

1 kommentar:

  1. Hej Nanna. Du må meget gerne kigge forbi mine to blogs :)
    www.forleden-fik-jeg-hele-verden.blogspot.com
    og min tumblr
    www.mymind-mydancefloor.tumblr.com

    Håber du vil kunne lide dem :)
    Kh Nanna

    SvarSlet