tirsdag den 12. marts 2013

Upside down

                                                                                    1                                                                                                                      2

I går havde jeg taget min bluse omvendt på. Om mandagen vil jeg studere i København, om onsdagen vil jeg studere i Århus og om fredagen vil jeg bare studere i Odense. Jeg hører hele tiden LOVE af Nat King Cole og jeg smiler og griner mange gange hver dag.

Jeg er så distræt for tiden. Kan man være distræt på en positiv måde? For jeg er ikke ked af det eller trist. Det virker mærkeligt. Vi holdt min mormors begravelse i Sørup Kirke for en uge siden i dag, da solen skinnede allerhøjst og smukkest på himlen og vinden stillede sislede i kirkegårdens træer. Jeg græd meget mere end jeg havde regnet med jeg ville, og da mig og min søster var med til at bære kisten ud græd jeg så hysterisk meget at jeg næsten ikke kunne se mine egne fødder. Min søster græd ligesådan. Jeg sidder dog nu en uge efter og er både lettet og tilfreds med hele situationen. Ikke fordi min mormor er død selvfølgelig, men fordi hun endelig har fået fred. Og fordi der dukkede mange flere op til begravelsen og gravøllet end min mor havde regnet med. Jeg burde nok egentlig være rigtig sentimental og trist de her dage, men solen skinner og jeg bliver snart student, så jeg går faktisk generelt rundt med et smil på mine læber. De sidste 3 år af mit liv peger endelig en retning hvor jeg kan se lyset, og det giver mig lyst til at stå op om morgenen og aflevere mine opgaver. Jeg har faktisk lige fået 12 for et engelsk essay. I 1.G troede jeg slet ikke at jeg kunne få 12 i noget som helst herude.

Jeg har været til åbent hus i København og er blevet bekræftet i at det nok er der jeg skal studere til næste år. Jeg er vildt lettet over at have fundet et studie jeg endelig finder mig tilfreds med, men hvorfor fanden skal det ligge i København? Det har aldrig været mine planer at skulle derover - jeg har altid været en Odense/Århus pige. Der er altså langt til København fra Svendborg! Langt til mor og far, langt til at låne bilen, langt til lortesød-søster og langt til vaskemaskinen og vaskemor. Og hvad så når mine venner tager til Århus og studerer? Der er altså 300 km fra Købi til Århus!?? Øv, det er altså møglangt. Og dyrt, DSB ... Jeg har det lige nu som om jeg ser tingene meget mere klart end jeg tidligere har kunne, men jeg er på samme tidspunkt rigtig bekymret for mit liv og min hverdag når gymnasietiden er ovre. Lige siden 0. klasse har jeg haft en hverdag der bestod af skole og lektier, men når 3.G er slut er jeg "fri", og kan egentlig selv tilrettelægge min uge som jeg har løst - til en vis grænse selvfølgelig. Jeg har valgt at tage et sabbat år, hvor jeg drømmer om at komme ud og rejse rundt et par måneder med min gode veninde i Thailand, Cambodia og landene deromkring. Jeg ved slet ikke om det kan lade sig gøre sådan rent økonomisk, men drømme det kan man jo heldigvis altid! 

Hvad sidder I derude og tænker omkring Jeres fremtid? Er I total overskudsagtige og har styr på hvad I vil, eller virker det hele bare super uoverskueligt og skræmmende, og vil I hellere bare sove i 4 måneder og drikke drinks med tøserne?

Jeg kan ikke se mig ud af det her shit ...
Over and out.

Kys fra
Nanna

8 kommentarer:

  1. Jeg er forvirret omkring min fremtid, lige nu er jeg overdrevet skole træt og orker næsten ikke stå op om morgen, fordi jeg ved det ikke bliver sjovt eller noget, og det er niende klasse jeg IGEN får i, ikke spor sjovt! :(. men vil nu gerne være pædagog :-)

    kaathrinejohansen.bloggersdelight.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv hvor træls, jeg var selv helt vildt skoletræt i 9. klasse og selvom man tror det aldrig ender, så kommer solen altså frem til sidst og råber "DU HAR SOMMERFERIIIIIIEEEEE KATHRINE, WUHUUUUU" .... hold vejret lidt endnu, så går den nok! ;-)

      Slet
  2. Er slet ikke overskudsagtig på nogen måde. aner ikke en skid. det gør mig lidt tryggere at du har fundet ud af det. Vil bare være færdig, men jeg er kun ved 2g. Var lige ved at tude over en mundtligt terminsprøve i dag, som jeg bare fuckede fuldstændig op, som sædvanligt når det er mundligt. lorte dag.
    kan du ikke studere på samme studie i Århus?
    kan rigtig godt lide dette indlæg.

    SvarSlet
    Svar
    1. altså, man kan jo altid sige "nå for helved, det var bare terminsprøve, de tæller jo alligevel ikke for en skid", men det er bare altid super træls at komme ud fra dem med en super nedern oplevelse i bagagen anyway! og det er kun ålborg og købi der kan tilbyde mig det studie jeg gerne vil ind på indtil videre, så nu må århus lige tage sig sammen!!
      kan rigtig godt lide dig.

      ;-)

      Slet
  3. Nannaaaaa! årh, blev så glad, da jeg så du havde skrevet!! <3 <3

    København Nanz!! Jeg skal også bo i København!!! Det bliver jo for fedt! Jeg vil så gerne være din ven i København! :-D

    Jeg aner ikke rigtig hvad jeg skal mere. Måske DTU, måske idræt. Jeg ved det sgu ikke, men det bliver stensikkert i København, for der kan jeg få en 2-værelseslejlighed forholdsvis billigt, som ligger 2 minutter fra Nørrebro station. Tak til min fars pensionskasse! :D

    Fuck hvor er det cool at du flytter til sjælland på et tidspunkt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ååårh, du er da altså også bare skide sød Lise :-) Hvad sker der for den lejlighed der, sådan en skal jeg virkelig også have hustlet mig til!!! Oh ÅH hvor jeg synes DTU lyder ambitiøst, du er for sej man! Måske er det bare fordi jeg stadig har mareridt over mit matB forløb at DTU lyder slemt ... puha. og den gang jeg havde kemi. og fysik ....
      Jeg vil se frem til en onsdagsdate i ny og næ med dig inde i storbyen så, æh hvor det bliver det total nice! :-)

      Slet
  4. Hvor lyder det spændende! Hvilket studie er det du gerne vil ind på??
    Jeg går også selv i 3.g lige nu - så snaaart færdig! Det bliver dejligt(!!), men også ret skræmmende. At rejse til Sydamerika lyder nu som en dejligt måde at bruge sit sabbatår på. Jeg selv overvejer bare et rigtig arbejdsår... Måske med et højskoleophold som prikken over i'et, nu må vi se!
    Men hey, fedt at du blogger igen!

    SvarSlet
  5. Hov selvfølgelig ikke Sydamerika, ved ikke lige, hvad jeg tænkte på, men fedt lyder det!!

    SvarSlet